Thema: ik zie, ik proef, ik ruik, ik voel, ik hoor!

Door middel van verschillende spelletjes leerden de kleuters de verschillende zintuigen gebruiken: voelspelletjes, geurspelletjes, proefspelletjes, gehoorspelletjes en kijkspelletjes.
De kleuters leerden zo vele begrippen: gelijk, verschillend, zuur, zoet, bitter, zout, luid, stil, vlug, traag, hard, zacht, stekelig, ruw…
We maakten ook popcorn.
In het poppenhuis werden verrekijkers, fototoestellen, brillen gelegd.
De kleuters knutselden ook een verrekijker.
In de zandbak mochten ze experimenteren met nat zand.
Met plasticine kwamen ze ook toch allerlei figuren.
In de denkhoek had ik allerlei zintuigspelletjes en een luistergezelschapsspelletje gelegd, aangepast aan hun leeftijd.
Tijdens de godsdienstmomentjes vertelden we over Wardje: het konijn dat niet zo goed kon horen. De kleuters ontdekten dat iedereen anders is.
Tijdens de schrijfdans mochten de 2de kleuters recht, krom, boos en blij weergeven met verf. De 3de kleuters oefenden de golfbeweging.
Kleuters mochten een kunstwerkje maken met bloem, lijm, krijt, rijst…. Ze probeerden ook met een stift tussen de tenen te tekenen. Succes verzekerd.
Wannes en Lore werden 6 jaar en Lynn werd 5 jaar. Bedankt voor de leuke geschenkjes die we kregen voor de klas.
De kleuters vonden het een heel leuk thema!